SEO On Page: zoekwoorden om te positioneren
Frequente zoekopdrachten worden trefwoorden wanneer je ze correct op jouw website implementeert. Je moet ze technisch implementeren zodat Google ze correct indexeert en ze sneller organisch in zoekmachines positioneert.
Keywords in de Header hoofdtitel (H1)
De hoofdtitel, ook wel H1 genoemd, is de titel die verschijnt in de invoer van jouw bericht. Je moet er rekening mee houden dat deze titel gericht is op de gebruiker. En niet op hoe Google het zou moeten lezen. Voor dat laatste heb je de seo-titel of metatitel.
In de H1 moet je het trefwoord opnemen, maar in taal die natuurlijk klinkt.
Zoekwoorden in SEO-titel of metatitel
De seo-titel of meta-titel is het belangrijkste omdat het inhoudt dat je voor Google schrijft en de juiste termen gebruikt. Wat je moet doen is een titel maken door jezelf in de plaats van de gebruiker te verplaatsen.
Om de metatitel of “titel” van je post op een eenvoudige manier te plaatsen, kun je een plug-in gebruiken.
Keywords in de ondertitels
Subkoppen zijn ook uiterst belangrijk, omdat ze je in staat stellen jouw inhoud zo te structureren dat deze veel leesbaarder wordt voor gebruikers. Zo kun je een tekst “scanbaar” maken, wat betekent dat deze beter leesbaar wordt. Dit is een essentieel onderdeel van seo-strategie.
Binnen de subkoppen kun je ook andere zoekwoorden opnemen om te positioneren of dezelfde hoofdterm met synoniemen. Google geeft ze een hogere prioriteit dan de rest van de tekst, omdat ze zijn gemarkeerd met de H2-tag.
Keywords in de metabeschrijving
De meta beschrijving is de inhoud die in Google verschijnt wanneer je post wordt weergegeven. Met andere woorden, het is de informatie die verschijnt onder de SEO-kop en die dient als een “haak” voor de gebruiker. Om zo toegang te krijgen tot je inhoud in plaats van een van de andere aanwezige teksten.
Bij het schrijven van een meta beschrijving is het dus belangrijk dat je de aandacht van je potentiële lezers probeert te trekken.
Keywords in de ankertekst
De ankerteksten zijn de teksten die je gebruikt om te markeren waar een link wordt ingevoegd. Dat wil zeggen, het is de tekst die boven de hyperlink verschijnt die de lezer naar een andere pagina brengt.
Dit type tekst wekt meer interesse bij de gebruiker, omdat hij weet dat hij zal worden omgeleid naar een site waar meer informatie zal worden verstrekt die relevant kan zijn.
Schrijf in andere blogs
Tot slot heb je ook de mogelijkheid om als gastauteur op andere blogs te schrijven. Deze strategie staat bekend als gastposten en helpt je zichtbaarheid te genereren en inkomende links naar jouw website te krijgen. Dat is een van de beste linkbuilding tips.
Een andere strategische optie om zichtbaarheid en links te krijgen, is om deel te nemen door positieve en echte reacties achter te laten op andere toonaangevende blogs in de sector.